Detox vecka

Nu är det dags, nu blir det en detox vecka! Jag känner mig så förgiftad av allt socker och koffein som jag ätit, så nu blir det en ren start. Jag hoppas att jag känner mig piggare och friskare efter att veckan är slut, och förhoppningsvis så har mitt chokladberoende minskat också. 

Denna detox vecka går inte ut på att banta eller äta lite. Tvärtom så ska jag äta lite men ofta, men framförallt så ska allt jag stoppar i mig vara lagat från grunden och utan raffinerat socker! Dessutom så ska jag börja veckan med helt vegetariska och veganska rätter. Jag ser verkligen fram emot att testa alla nya, roliga recept. Såhär ser dagens meny ut ;)

Frukost: Naturell yoghurt med egengjord granola och färska jordgubbar. Detta tillsammans med te och ett glas citronvatten. 

Lunch: Kål och morots slaw med senapsvinägrett och parmesanost. Jag gjorde denna igår så att den fått stå och gottat sig över natten.

Mellanmål: Smoothie med mango, grönkål och kokosmjölk. 

Middag: Rödbetsbiffar med fullkornscouscous, fetaost, persilja och guacamole. 

Kvällsmat: Jag har inte ringt bestämt vad det blir för något, men förmodligen en banan och te.

Kål och morots slaw med senapsvinägrett och parmesanost. (Grönkål, rödkål, morot och färsk persilja. Mums!)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0