Nere i Holland

I söndags anlände vi till Holland. Det var en svettig 14 timmars bussresa, samt ytterligare 2 timmar med bil innan vi var framme hos Sanders mamma. Den kvällen kändes som en evighet. Alla var så ledsna.
Igår var stämningen lite lättare iallafall. Det blev några skratt i all sorg. Trots att vi hade möte i några timmar med olika personer om begravningen etc.
Idag har det känts ytterligare lite lättare. Jag och Helma (Sanders mamma) har suttit och pratat en del. Hon berättade om hur hon och hennes man träffades år 77 och födelsen av deras barn.
Ikväll blir det en ceremoni. Jag tror det är en kortare ceremoni med öppen kista så kan kan säga farväl. På torsdag hålls själva begravningen och på fredag hålls kremerings ceremonin. Jag hoppas att Helma, Sander och all den övriga familjen hittar styrka och acceptans att gå vidare med livet när den största smärtan lagt sig.


Jag avslutar med en bild från gårdagen när solen gick ner bakom Sanders föräldrahem.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0