Torsk i ugn

 
Den senaste tiden har jag inte alls haft lust att laga mat. Har mest ätit bröd eller annan skit. Men i helgen blev jag väldigt sugen på fisk och bestämde mig för att göra denna rätt som mamma lärt mig. Jag vet att uppläggningen inte ser så attraktiv ut, men jag kan garantera att det är gott hehe :P Och det bästa av allt, det tar bara ca 35min.
 
Torsk i ugn:
 
- Ett paket torsk, i block eller fiéer
- I förpackning matlagningsgrädde
- Ca 1,5-2 dl mjölk
- Ca 1dl tomatpure
- En stor purjolök (mer eller mindre allt efter egen smak)
 
How to do:
 
1. Sätt ugnen på 200 grader
2. Skär upp purjolöken i strimlor och stek den mjuk
3. Skär upp torsken i 2cm tjocka skivor
4. Sprid ut purjolöken i en ugnsfast form och lägg sedan på fisken över purjolöken. Salta och peppra och sedan in i miten av ugnen i ca 20min.
5. Blanda matlagningsgrädde, mjölk och tomatpure. När fisken gått 20min, ta ut den och slå över mjölkblandningen. Ställ in fisken igen och låt den stå där ytterligare 5-10min.
 
Är gott att serveras tillsammans med kokt potatis, ärtor och ett måste; ketchup! ;)
Linda
2013-05-21 @ 20:05:32

Ser mumsigt ut! :D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0