En orgasmisk upplevelse!



Visst blir man glad av att se alla dessa underbara färger? Och det är inte bara njutfullt för ögat utan öven för smaklökarna. Det var som att uppleva en orgasm i munnen. Idag gjorde jag nämligen en av mina absoluta favoriträtter, grönsaker i ugn med vitlökssås. Stekte dessutom en liten bit kyckling till som blev så saftig och välsmakande. Det var verkligen en symfoni av välbehagliga skaker i min mun.

De grönsaker/rotfrukter jag hade idag var:
-Morot
-Potatis
-Palsternacka
-Rödbetor
-Färsk sparris

Dom fick stå inne i ugnen på 200 grader i 45min.

Sen nu, mina kära läsare, ska jag avslöja en stor hemlighet. Nämligen receptet på Elias vitlökssås. Personligen avgudar jag den. Jag skulle kunna äta den som en soppa om det inte hade varit så onyttigt. Dessutom är den superenkel att göra.

Till 2-3 portioner:

- 2dl creme fraiche
-2st mycket finhackade vitlöksklyftor
-1st grönsaksbuljong tärning
- Lite extra salt och peppar

Den såsen gifter sig verkligen med dessa grönsakerna och rotfrukterna. Det blir så gott!





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0