<3

Jag har väl kanske inget speciellt som jag vill skriva om, utan jag känner mest för att skriva om allt möjligt för tillfället. Jag trivs verkligen med livet nu. Livet här i huset som familjen Edinge-Mulders. Och jag älskar att vara mamma! Det känns extra roligt nu när Emelie har börjat att bli lite äldre och kan vara med mer på olika sätt, samtidigt som hon kan leka för sig själv lite grann. Speciellt det sistnämnda har gjort att livet börjar komma tillbaks i rutin igen, vilket jag känner är riktigt skönt. Idag har jag både hunnit vika tvätt, fixa med disken, träna och laga mat. Jag känner mig lite halvt som en Supermom just nu hehe. Det roliga är att Emelie är med mig när jag gör hushållssysslorna och ofta så busar och leker vi samtidigt som vi gör det. Då blir det två flugor i en smäll liksom, vi får det städat i huset, samt att jag och Emelie samtidigt får umgås ordentligt tillsammans <3 

I början när Emelie var ny och fram till ca 4-5 månaders ålder så var hon ganska krävande. Hon avskydde att tex. ligga under babygymmet själv. Jag kunde knappt lägga ner henne utan att hon blev ledsen. Dessutom så sov hon väldigt lite under dagarna. Nu däremot så sover hon ofta under dagen. Oftast 30min, lite senare 1h och sedan 30min igen. Det är perfekt! Och jag har äntligen börjat kunna laga ordentlig mat igen. Jag älskar ju att laga mat och baka, så nu passar jag på att göra det. Jag tänkte faktiskt dela med mig av ett nytt recept som jag verkligen gillar! Det är en vegetarisk currygryta som jag gillar att servera till nudlar. Supergott och enkel! Dock så har jag ingen bild så ni får använda fantasin ;)

För 2 portioner 

1 burk kokosmjölk (jag kör light) 
Blomkål i mindre buketter, färsk eller fryst
1 röd paprika 
Bambuskott eller andra grönsaker efter smak
1 halv gul lök 
1 vitlöksklyfta 
1/2 chili, grön eller röd beroende på önskad hetta
Curry pulver
Röd currypasta
1 kub hönsbuljong eller grönsaksbuljong 

Finhacka lök, vitlök och chili. Fräs det i olja eller smör tillsammans med ca 2msk curry pulver och ca. 1 tsk currypasta. 

Tillsätt blomkålen och stek den lite lätt innan man tillsätter kokosmjölken och buljongtärningen. Koka under lock tills blomkålen mjuknat lite och tillsätt sedan resterande grönsaker. 
Låt koka en liten stund och sedan är det klart att servera :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0