Ruffle flowers


Idag så har jag gjort egen sugerpaste och tränat lite på att görs ruffle flowers. Dock gick det inte speciellt bra när jag samtidigt försökte underhålla Emelie som inte alls tyckte att det var roligt att leka under baby gymmet hehe :-P Jag ska nämligen baka Emelies doptårta, så jag försöker öva på lite olika tekniker för dekorationer till tårtan. 
Förmodligen så kommer jag att göra vita ruffle flowers, ungefär som denna på bilden, fast med fler lager samt en gul mitt. Jag har färgat lite av fondanten ljust gul och sedan får jag se om jag även använder strössel, glitter eller annan ätbar färg för att ge blommorna lite mer liv. Jag funderar även vi vilket av redskapen som jag ska använda, om jag vill ha textur på "bladen" eller om jag vill att de ska vara släta. Den på bilden har lite textur och är en lite enklare variant. Hm, jag får helt enkelt ta och fundera på det :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0