Gott, enkelt och nyttigt - snabb räkgryta

 
Gott, enkelt och nyttigt. Det är tre ord som jag verkligen uppskattar när det kommer till matlagning. Gärna ska det även vara billigt. Jag misstänker att jag lagt upp detta receptet tidigare, men det skadar inte att lägga upp det igen :)
 
Denna maträtt kallar jag för snabb räkgryta. Och som rubriken avslöjar så är den både snabb och enkel att göra. Perfekt att slänga ihop när man är riktigt hungrig. Till den äter jag råris, men nudlar eller vitt ris är också gott till.

Till 2 prortioner
- Räkor efter tycke (självklart KRAV eller MSC märkta)
- 1st medelstor röd paprika
- Ca. 80g sockerärtor
- 1st cream fresh med smak av chili och paprika (2st om du är en såsälskare)
 
How To Do:
 
1. Skölj och skär grönsakerna till önskad storlek
2. Stek grönsakerna i olja eller smör i ca. 5min
3. Slå på cream freshen och låt det puttra några minuter
4. Ha i räkorna och låt de bara värmas upp ca 2min
5. Njut av en god och nyttig måltid :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0